Prekvapiť v tom najlepšom zmysle slova. Novým vizuálnym štýlom, farebnosťou, strhujúcou energiou, originálnou hudbou a sebavedomým sloganom. Tým všetkým chce nová reklamná kampaň ASKO-NÁBYTOK „Žijeme to s vami“ osloviť zákazníkov. A nikto o tom nevie viac ako marketingová riaditeľka Andrea Štěpánová.
Od 1. marca má komunikácia ASKO-NÁBYTOK úplne novú tvár, odlišnú od predchádzajúceho konceptu, ktorý stelesňoval „Jedník“. Prečo prichádza k zásadnej zmene práve teraz?
„Zmena nie je otázkou jedného mesiaca alebo dokonca ani jedného roka. Pracujeme na nej s našimi kolegami už šesť rokov. Rovnako ako naši konkurenti sme sa museli vyrovnať s ťažkým obdobím covidu a s jeho následkami. Každý reagoval na situáciu na trhu po svojom. Koncept animovanej jednotky dokonale splnil svoju úlohu v predchádzajúcom období, keď sme sa zamerali výlučne na tzv. akčnú komunikáciu zameranú na špeciálne ponuky a zľavy. Nová komunikácia stále vychádza z našej vízie a misie. Chceme byť prvou voľbou zákazníkov pri kúpe nábytku. Len sme našli nový, emocionálnejší a uveriteľnejší spôsob, ako toto posolstvo šíriť.“

FOTO 1257 X 584
Na koho sa nová kampaň zameriava? Neobávate sa, že odradí súčasných zákazníkov?
„Už dlho oslovujeme všetkých, od najmladších až po najstarších zákazníkov. U tých mladších sme sa doposiaľ zameriavali na online nákupy. Chceme ich však dostať aj do kamenných predajní. Tu tovar nielen uvidia na vlastné oči. Naši poradcovia im naviac ochotne poradia a pomôžu s výberom, čo v konečnom dôsledku môže pre zákazníka znamenať úsporu času i finančných prostriedkov. Veríme, že nová kampaň sa bude páčiť aj súčasným zákazníkom, ktorých budeme naďalej rozmaznávať našimi službami a bonusovými ponukami.“
Kto stojí za rebrandingom a z koľkých návrhov ste vyberali?
„Bola to tímová práca. Je za ňou „krv a pot“ mojich kolegov z ASKO-NÁBYTOK, s ktorými sme hľadali to najlepšie riešenie. Oslovili sme sedem subjektov a dostali päť návrhov. Víťaz však môže byť len jeden. Naša voľba padla na koncept agentúry WMC Grey. Televízny spot vyrobila spoločnosť Boogiefilms a režíroval ho Pavel Soukup, ktorý stál i za mimoriadnym filmovým počinom minulého roka, minisériou Metóda Markovič: Hojer.“
Kde všade sa zákazníci stretnú s novou formou komunikácie?
„Na začiatku staviame najmä na televízii a online kanáloch. V druhej vlne sa zameriame na predajne a postupne zmeníme všetky časti komunikačného mixu. Je to náročný a nákladný proces, ktorý si vyžaduje čas.“

FOTO 1257 X 584
Takáto zmena so sebou prináša veľké očakávania. Aké sú tie najdôležitejšie?
„Našim cieľom je vytvoriť asociáciu značky ASKO-NÁBYTOK nielen s bohatým výberom, ale najmä so skvelými službami a výborným zákazníckym servisom. Potrebujeme, aby si zákazníci automaticky spájali širokú ponuku s nadstavbou, ktorá je u nás už roky, ale stále je málo známa.“
Ak by si mali zákazníci zapamätať jednu vec z novej značky, čo by to bolo?
„Určite slogan ‚Žijeme to s vami‘. Ako to má byť v najlepších reklamách: jediná veta vyjadruje podstatu nášho podnikania. Sme tu pre každú životnú etapu, od študentského prenájmu až po prvé samostatné bývanie, cez budovanie domu pre rozrastajúcu sa rodinu, bývanie s tínedžermi až po spolužitie s dospelými deťmi, ktoré opúšťajú hniezdo, aby sa opäť vracali so svojimi deťmi k starým rodičom. Sme tu pre jednotlivcov, páry, samotárov aj spoločenské typy, minimalistov aj milovníkov honosného bývania. Jednoducho to prežívame s vami, nech ste v akejkoľvek životnej fáze alebo situácii.“
Ovplyvní nová kampaň aj blog Inšpirácia?
„Inšpirácia bola vždy čerešničkou na torte. Tím podieľajúci sa na tvorbe blogu od začiatku hľadal a nachádzal originálne vizuálne riešenia a nápadité koncepty prezentácie našich produktov. Máme rozpracovaných niekoľko noviniek a tešíme sa, že nová komunikácia a blog Inšpirácia budú oveľa previazanejšie než doteraz. Všetko, čo robíme, má jediný cieľ: vytvoriť silné emocionálne spojenie medzi zákazníkmi a značkou ASKO-NÁBYTOK.“